Zastosowanie stali nierdzewnej w reklamie - Nierdzewny Balkon

Stal nierdzewna to materiał  w głównej mierze kojarzący się z budownictwem i architekturą. W tych dziedzinach ma szerokie zastosowanie. Produkuje się z niej choćby poręcze schodowe i balustrady balkonowe. Jednak materiał ten jest również szeroko wykorzystywany w innych obszarach życia. W tym artykule sprawdzimy najczęstsze zastosowanie stali nierdzewnej w reklamie.

Reklama ze stali

Najczęściej spotykana reklama ze stali nierdzewnej to wykonane z niej litery, nazwy i logotypy wielkich firm, holdingów i instytucji finansowych. Ich oryginalny wygląd przyciąga wzrok i wpływa pozytywnie na wizerunek firmy. Świadczą one nie tylko o dobrym guście właściciela biznesu, ale też o stabilnej pozycji finansowej jego firmy. Oprócz nazw i logotypów, ze stali nierdzewnej wykonywane są także tabliczki informacyjne, wewnętrzne konstrukcje nośne czy elementy kompleksów memoriałowych.

Wybór stali nierdzewnej

  

W każdym przypadku wybór stali nierdzewnej a konkretnie jej grubości dokonywany jest indywidualnie. Są jednak pewne ogólnie przyjęte normy. Do wykonania liter stosuje się płytę stalową o wymiarach 1250 na 2500 milimetrów, ścianki boczne wykonuje się ze stali o grubości do 0,5 milimetra, natomiast przednia ścianka ma 1 milimetr. Zdaniem ekspertów rozmiar liter ze stali nierdzewnej może się wahać od 100 nawet do 2000 milimetrów. Jeśli chodzi o materiał, z którego są one wykonywane, to najczęściej stosowana jest stal nierdzewna marki AISI 304 o różnej powierzchni od błyszczącej do matowej. Powodem, stosowania stali właśnie tej marki jest fakt, że jest ona najwytrzymalsza i najbardziej odporna na korozję i warunki atmosferyczne spośród dostępnych na rynku rodzajów stali.

Zalety stali nierdzewnej

Liczne zalety stali nierdzewnej są powodem, dla którego materiał ten jest szeroko stosowany także w reklamie. Do najważniejszych jej korzyści należą: odporność na rdzę, wytrzymałość, oraz elastyczność (stal nierdzewna łatwo poddaje się obróbce). Ponadto na materiale tym ładnie prezentują się wykorzystane w reklamie kolory. Dodatkowo ze stali można tworzyć elementy imitujące srebro lub brąz. Odporność na wahania temperatur i niekorzystne czynniki atmosferyczne, chociażby takie jak opady czy promienie słoneczne, to także walory wyróżniające stal. Dzięki dodatkom w postaci chromu i niklu metal ten wykazuje właściwości antykorozyjne. Obecność niklu w stopie można najprościej sprawdzić przy pomocy zwykłego magnesu. Ostatecznie można jednak stwierdzić, że największą zaletą tego metalu jest długi, co najmniej dziesięcioletni okres eksploatacji. Do tego należy także dodać, że stal nie wymaga praktycznie żadnej konserwacji, dlatego unikniemy  związanych z nią wydatków.

Cena stali nierdzewnej

Tak jak wspomniane było na początku wpisu, logotypy reklamowe ze stali nierdzewnej najczęściej spotyka się w dużych firmach czy instytucjach sektora finansowego. Powodem tego stanu rzeczy jest cena stali nierdzewnej. W związku ze stosowanymi dodatkami w postaci drogich metali chromu i niklu również sam stop nie jest najtańszym materiałem. Z tego powodu na taką inwestycję mogą pozwolić sobie podmioty o stabilnej sytuacji finansowej.

Bez wątpienia reklama wykonana ze stali nierdzewnej w każdej formie, czy to nazwy firmy w siedzibie czy jej loga robi dobre wrażenie.  Jest to na pewno spora inwestycja, ale zwróci się ona bez wątpienia. Stal nierdzewna jako materiał reklamowy jest stosunkowo rzadko spotykana, ale być może dzięki temu jest tak efektowna i skuteczna w wywieraniu pozytywnego wrażenia, a na tym przecież polega jej główne zadanie.